Kategorie

ZAWÓD EVENT MANAGER – KARIERA W EVENT MARKETINGU – WYWIAD DLA PORTALU NOWYMARKETING.PL

Zawód: Event manager (Kariera w marketingu)

Adriana Piekarska
CEO, Exclusive Event

Jak zostałaś event managerem? Jak wyglądają szczeble kariery na tym stanowisku?

Eventy to moje życie, wiedziałam to już jako 20 latka. Dlatego jedyne co mogę powiedzieć to to, że zostałam event managerem z pasji. Z miłości do wyzwań i radości z sukcesów. Z satysfakcji tego, co się robi i jak spełnia się oczekiwania klientów. W moim przypadku kariera potoczyła się w sposób wydawałoby się prosty – z roli koordynatora eventów zewnętrznych stałam się w krótkim czasie samemu sobie sterem, żeglarzem i okrętem. Założyłam własną firmą i ryzykując wiele podjęłam wyzwanie organizowania spektakularnych i jedynych w swoim rodzaju widowisk.

Co należy do obowiązków event managera?

Rekrutując nowe osoby do swojej firmy często spotykam się z przekonaniem ze strony kandydatów, że praca przy eventach to ciąg nieustających wyjazdów, podróży, spotkań z gwiazdami i generalnie dobrej zabawy. Prawda jest niestety zupełnie inna. Praca przy organizacji wydarzeń to przede wszystkim cały proces tworzenia strategii, kreacji, zarządzania projektem i relacjami z klientem. To umiejętność zaproponowania klientowi dokładnie tego, co potrzebuje, z tym jak ja to nazywam – efektem WOW. Wyjątkowe miejsce, zaskakujący scenariusz. Trzeba być zawsze 3 kroki przed oczekiwaniami klienta. To ciężka praca, za którą stoi sztab ludzi ciężko pracujących nad stworzeniem unikalnych doświadczeń uczestników eventu. Dziś pracuję nad tym, aby oprócz samego eventu dostarczać klientom wartość dodaną z samej imprezy – czyli to wszystko, co mieści się pod pojęciem event marketingu. Ale o tym niebawem…

Kogo poszukuje się na to stanowisko? Jakie umiejętności miękkie i twarde są potrzebne?

Na pewno osób niesztampowych, z głową pełną pomysłów i inspiracji z różnych dziedzin. Kreatywnych, śmiałych, takich, które nie boją się wyzwań, często ryzykantów. Z drugiej strony potrzebne są umiejętności twarde w zakresie doskonałej organizacji pracy, skrupulatności, umiejętności pracy pod presją czasu. Niezwykle cenna jest umiejętność radzenia sobie z emocjami klientów, presją otoczenia i podejmowanie szybkich i trafnych decyzji

Co jest najciekawsze dla Ciebie w pracy event managera?

W moim przypadku fakt, że tworzę. Za każdym razem event tworzony jest na miarę – potrzeb i celu biznesowego klienta. Nie wyobrażam sobie sprzedawania dwa razy tego samego scenariusza. W mojej firmie od lat realizuję jeden cel – stworzenie niezapomnianego doświadczenia i spotkania z marką klienta. Bezpośredniego kontaktu z odbiorcą nie da się zastąpić w żaden sposób. To buduje lojalność, to zapada w pamięć, to buduje relacje. Dzięki takiemu podejściu jesteśmy dziś wiodącą firmą marketingu eventowego w Polsce i to jest to, co powoduje, że co dzień rano budzę się z nową energią do pracy.

Jakie są największe trudności/minusy a jakie plusy tej pracy?

Wszystko zależy od czasu i sytuacji życiowej, w jakiej się znajdujemy. Praca ta wymaga ogromnego poświęcenia – ja zwykłam mówić, że nie pracuje się tu od 8 do 16. Często będąc gdzieś zupełnie prywatnie wpadam na pomysł, który następnie przenoszę na scenariusz realizowany dla klienta. Obserwuję, analizuję cały czas. Mając własną firmę pracuję non stop mimo, że nie jestem na produkcji, ani nie analizuję scenariusza. To także wyjazdy, czuwanie nad kilkoma realizacjami w tym samym czasie powoduje, że czasem po prostu i po ludzku jest ciężko. Z drugiej strony obserwowanie efektu końcowego, uśmiechu malującego się na twarzy klienta po zakończonej produkcji – motywacja, adrenalina i satysfakcja są w tych chwilach bezcenne i to są największe plusy tego zawodu.

Jak kształtują się zarobki na tym stanowisku?

Ciężkie pytanie. Wynagrodzenie uzależnione jest od stażu pracy, doświadczenia oraz kalibru agencji. Nie chciałabym rzucać konkretnymi kwotami, gdyż w mojej firmie zarobki są ustalane bardzo indywidualnie, a z kolei wiedzy odnośnie innych agencji i ich sposobu wynagrodzeń – nie mam. Gdzie szukać pracy jako event manager?

Oczywiście w agencjach eventowych, ale nie tylko, bo i w obiektach gastronomicznych i w przestrzeniach eventowych, czy też firmach / korporacjach, gdzie są specjalne działy eventowe.

Co poleciłabyś osobom, które zamierzają w przyszłości zostać event managerami?

Żeby nie bali się tego, by odnieść sukces. Aby nie bali się wyjścia poza swoją strefę komfortu i wyrzucili ze słownika słowa „nie da się”, „nie dam rady”. W życiu nie ma rzeczy niemożliwych, a ciężka praca oraz pokonanie strachu przed nieznanym, może być początkiem cudownej przemiany. Bo przecież, „Kto nie ryzykuje, nie pije szampana”…

 
Artykuł:
NowyMarketing.pl: http://nowymarketing.pl/a/11079,zawod-event-manager-kariera-w-marketingu